Centrifugal Compressor

Turbomachinery International Nov/Dec 2024

BOKII 2024. 12. 9. 11:00
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https://www.turbomachinerymag.com/magazine/turbo-machinery-mag

 

Turbomachinery Magazine

The foremost source of technical content for managers, engineers, and technicians who operate, maintain, service, and repair turbomachinery.

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Turbomachinery International Magazing 2024 11월 12월호입니다. 위 사이트로 가시면 다운로드 받으실 수 있어요.

 

Editor의 말 : 보통 잡지를 볼때 첫페이지에 나오는 편집장의 글을 유심히 보는 편인데 압축해서 요점을 짧게 이야기하려고 하기 때문에 요약 및 핵심이 다 여기에 있다고 생각합니다.

 

The turbomachinery industry continues to make strides toward decarbonizing machinery and many OEMs have announced exciting technology advancements. This issue is dedicated to those efforts.
터보기계 산업은 탈탄소화를 향해 계속해서 발전하고 있으며 많은 OEM들이 흥미로운 기술 발전을 발표했습니다.

Hydrogen transport and storage are not trivial! 수소의 운송과 저장은 결코 간단한 일이 아닙니다!

They are technically challenging and present significant operational and safety issues that need to be addressed before large-scale hydrogen transport, storage, and distribution can become commercially viable.
이는 기술적으로 어렵고 대규모 수소 운송, 저장 및 유통이 상업적으로 실행 가능해지기 전에 해결해야 할 운영 및 안전상의 중대한 문제를 제기합니다.

The future of hydrogen in power generation depends on the successful integration of technology, infrastructure, and regulatory measures. With strong industry commitment and continued collaboration across sectors, hydrogen gas turbines are poised to play a central role in the energy transition, paving the way for a sustainable and resilient energy future. ” ETN Global
수소의 미래는 기술, 인프라, 규제 조치의 성공적인 통합에 달려 있습니다. 강력한 업계의 헌신과 부문 전반에 걸친 지속적인 협력을 통해 수소 가스 터빈은 에너지 전환에서 중심적인 역할을 준비가 되어 있으며, 지속 가능하고 회복력 있는 에너지 미래를 위한 길을 닦고 있습니다."


A CASE STUDY: How to Upgrade, Improve, and Redesign Turbomachines BY AMIN ALMASI
터보기계 업그레이드, 개선 재설계 방법

여기는 장비의 공통점 및 단순화를 통해서 향후 정비성을 개선하는 요지입니다. 당연하게 고객들도 정비 기간을 길게 가져가길 원하고 최소한의 범위에서 교체를 하고 싶어 하기 때문에 장비 업체들은 공통화, 단순화에 핵심을 둬야 한다는 이야기네요.


Transitioning to Hydrogen-Powered Thermal Power Plants: Opportunities and Challenges BY PETER KUTNE AND GIUSEPPE TILOCCA

 수소 잠재적임 미래성에 대한 내용


Turbomachinery-Based Technologies for Decarbonization BY KIRK LUPKES
Siemens Energy is developing three technologies—an advanced rotor hydrogen compressor, a Turbo Heater,
and a rotating olefins cracker—to drive the energy transition and reduce carbon emissions.

HYDROGEN COMPRESSOR
수소와 같이 Mol wight가 낮으면 압축비를 올리기 위한 노력이 필요합니다. 지멘스의 Rotor technology를 갖춘 Single-shaft compressor. The platform utilizes a multi-stage rotor that permits circumferential speeds at the impeller outer diameter of up to 600 m/s without exceeding material stress limits as specified in API 617.

https://www.siemens-energy.com/global/en/home/products-services/product/single-shaft-centrifugal-compressors.html

 

Single Shaft Compressors

From standard processes to high-pressure applications, our single-shaft compressors are the solution for a wide range of industries and process applications.

www.siemens-energy.com

This enables significant compressor stage count reduction and a smaller overall footprint by up to 50% compared to a conventional turbocompressor solution in low-mole-weight gas applications.
이를 통해 stage를 줄이고 설치 공간을 최적화 할 수 있습니다.

It is suited for applications with high-hydrogen flows where installing several reciprocating compressor packages is
uneconomical or impractical due to footprint constraints. 많은 수소 유량에 통상 왕복동 압축기는 공간의 제한 때문에 비경제적이고 실용적이지 않습니다.

The development and testing of the new rotor technology included operation on 100% helium in a closed loop. Further
validation testing and additional technology development using 100% hydrogen will continue in a new Siemens Energy test facility located in Redmond, WA. 
새로운 로터 ​​기술의 개발 및 테스트에는 폐쇄 루프에서 100% 헬륨으로 작동하는 작업이 포함되었습니다. 더 나아가 100% 수소를 사용하는 검증 테스트 및 추가 기술 개발은 워싱턴주 레드먼드에 위치한 새로운 Siemens Energy 테스트 시설에서 계속될 것입니다

TURBO HEATER
Siemens Energy’s Turbo Heater is a turbomachine that employs high-speed gas dynamics to directly heat gas through a shock wave train. The machine is driven by an electric motor and does not require the direct burning of fossil fuels or a heat exchanger. 
Siemens Energy의 터보 히터는 충격파 트레인을 통해 가스를 직접 가열하기 위해 고속 가스 역학을 사용하는 터보 기계입니다. 이 기계는 전기 모터로 구동되며 화석 연료나 열교환기를 직접 연소할 필요가 없습니다.

With the Turbo Heater, fluid is accelerated to high velocities using several stages, each consisting of rotating blades followed by stator vanes redirecting the flow into subsequent stages. The flow is then directed to a stationary
diffuser that rapidly reduces the flow velocity and converts the fluid’s kinetic energy into thermal energy, producing a rapid increase in static temperature.
터보 히터를 사용하면 유체가 여러 단계를 사용하여 높은 속도로 가속됩니다. 각 단계는 회전 블레이드와 고정자 베인으로 구성되어 흐름을 다음 단계로 리디렉션합니다. 그러면 흐름은 고정된 방향으로 향하게 됩니다.
유속을 빠르게 감소시키고 유체의 운동 에너지를 열 에너지로 변환하여 정온도를 빠르게 증가시키는 디퓨저입니다.

ROTATING OLEFINS CRACKER
The ROC is a turbomachine that utilizes the same fluid dynamic principles as the Turbo Heater to produce olefins without the combustion of fossil fuels. The technology is being developed as part of a joint effort between Siemens Energy and Technip Energies. The two companies have already validated the fundamentals of reactor chemistry in a laboratory setting and successfully tested a turbomachine prototype operating with inert gas.

ROC는 화석 연료를 연소하지 않고 올레핀을 생산하기 위해 터보 히터와 동일한 유체 역학 원리를 활용하는 터보 기계입니다. 이 기술은 Siemens Energy와 Technip Energies 간의 공동 노력의 일환으로 개발되고 있습니다. 두 회사는 이미 실험실 환경에서 원자로 화학의 기초를 검증했으며 불활성 가스로 작동하는 터보머신 프로토타입을 성공적으로 테스트했습니다.

 

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